GDPR
1
Úvod
Prohlášení
o zpracování osobních údajů je vyhotoveno na základě nařízení Evropského
parlamentu a Rady (EU) 2016/679 ze dne 27. dubna 2016 o ochraně fyzických osob
v souvislosti se zpracováním osobních údajů a o volném pohybu těchto údajů a o
zrušení směrnice 95/46/ES (obecné nařízení o ochraně osobních údajů) (dále jen
„nařízení“).
Společnost
EZIKO s.r.o. odpovídá za ochranu a zabezpečení osobních údajů svých
klientů, návštěvníků webových stránek, zaměstnanců a dalších osob s jejichž
osobními údaji pracujeme. Pro oboustrannou spokojenost Vás chceme seznámit s
ochranou osobních údajů, zásadami a právy, které souvisí s nařízením.
2
Správce osobních údajů
Správcem
osobních údajů je EZIKO s.r.o., IČ 27114406 se sídlem Tovární 399, 267 01
Králův Dvůr.
V
případě dotazů ohledně zpracování osobních údajů se na nás můžete obrátit
prostřednictvím e-mailu info@vratnice1.cz nebo telefonicky na tel. č. +420 723 662
863.
3
Rozsah zpracování osobních údajů
Osobní
údaje jsou zpracovávány správcem, který v souladu s právními předpisy určuje,
jak budou osobní údaje zpracovávány, za jakým účelem a po jak dlouhou dobu.
Vybírá rovněž případné další zpracovatele, kteří budou správci se zpracováním
pomáhat.
4
Prohlášení o zpracování osobních údajů
Prohlašujeme,
že jako správce Vašich osobních údajů splňujeme veškeré povinnosti vyžadované
platnou legislativou, zejména nařízením a zákonem č. 110/2019 Sb., o zpracování
osobních údajů.
Vaše
osobní údaje budeme zpracovávat pro níže uvedené účely na základě následujících
právních titulů:
·
splnění právní povinnosti,
·
splnění smlouvy nebo opatření před uzavřením
smlouvy,
·
oprávněný zájem správce či třetí strany,
·
souhlas subjektu údajů,
·
splnění úkolu prováděného ve veřejném zájmu
nebo při výkonu veřejné moci,
·
ochrana životně důležitých zájmů subjektu
údajů nebo jiné fyzické osoby.
Informační
povinnost plníme dle čl. 12 nařízení ještě před zahájením zpracování osobních
údajů.
Jsme
připraveni na Vaše žádosti o uplatnění práv, která jsou blíže vymezená v čl. 8
těchto zásad.
5
Účely zpracování osobních údajů
Svěřené
osobní údaje jsou zpracovávány zejména za těmito účely:
a)
Ochrana majetku, bezpečnosti a dalších práv
Společnosti a třetích osob:
Společnost
má oprávněný zájem na tom, aby chránila svůj majetek a svá práva, stejně jako
majetek
a práva třetích osob. Za tímto účelem mohou být prostory Společnosti
zabezpečeny kamerovým systémem.
Osobní
údaje využívá Společnost výhradně za uvedeným účelem a záznamy z kamer uchovává
v souladu se stanoviskem Úřadu pro ochranu osobních údajů zpravidla sedm dnů.
b)
Oslovování pro spolupráci:
Kontaktní
údaje může Společnost využívat pro poptávání služeb a produktů od svých, i
potenciálních,
dodavatelů. Jedná přitom v oboustranném oprávněném zájmu na obchodní
spolupráci.
V případě, že subjekt údajů nemá zájem být Společností nadále obchodně
kontaktován,
může využít kterýkoliv z kontaktních údajů Společnosti a tuto skutečnost jí
sdělit.
c)
Pronájem nemovitostí, bytů a nebytových
prostor:
Identifikační
údaje sloužící k jednoznačné a nezaměnitelné identifikace subjektu údajů (jméno
a příjmení, datum narození, rodné číslo, adresa trvalého pobytu, emailová
adresa, telefonní číslo apod.). Zpracování těchto osobních údajů je potřebné ke
komunikaci, zpracování smluvní dokumentace, vyřizování zakázek a vznesených
dotazů atd. Rozsah zpracovávaných osobních údajů v konkrétním případě je dán
účelem, tzn. např. rodné číslo je zpracováváno pouze v souvislosti s přípravou
kupní smlouvy jako podkladu pro zápis do katastru nemovitostí.
d)
Vedení účetnictví:
Při
vstupu do obchodního vztahu jsou nezbytné Vaše fakturační údaje pro splnění
zákonné povinnosti při vystavování a evidenci daňových dokladů.
Vedení
účetnictví
Údaje
využívá Společnost k vystavování účetních dokladů a vedení účetnictví dle
zákonných
požadavků.
e)
Nábor nových zaměstnanců:
Pokud
Společnost získá něčí osobní údaje pro účely náboru zaměstnanců, využívá je
pouze pro obsazení dané konkrétní pracovní pozice. Osobní údaje pro tento účel
Společnost zpracovává po celou dobu výběrového řízení, ledaže subjekt údajů
udělí souhlas, aby si Společnost jeho osobní údaje uložila na delší dobu a
použila je pro případ nově otevřené vhodné pracovní pozice v budoucnu.
f)
Soudní řízení a obrana právních nároků:
Shromážděné
údaje může Společnost využívat k vymáhání nároků, řešení sporů, nebo k ochraně
svých práv a oprávněných zájmů dle platných právních předpisů.
Všechny
osobní údaje jsou uchovávány pouze po nezbytnou dobu, která je individuální pro
jednotlivé účely zpracování.
6
Způsob zpracování, zabezpečení a ochrany osobních údajů
Při
zpracování osobních údajů jsou dodržovány veškeré odpovědnosti při zpracování
osobních údajů a práva subjektů osobních údajů. Zpracování je prováděno
prostřednictvím výpočetní techniky nebo v listinné podobě, přičemž jsou
dodržovány všechny bezpečnostní zásady pro správu a zpracování osobních údajů.
Za tímto účelem byla přijata technická a organizační opatření, která zamezují
neoprávněnému nebo nahodilému přístupu k osobním údajům, jejich změně, zničení
nebo ztrátě, neoprávněnému použití nebo přenosu osobních dat nebo jinému
zneužití osobních údajů.
7
Přístup k osobním údajům a jejich předání třetím osobám
Zaměstnanci
a spolupracovníci (např. makléři), kteří mají přístup k osobním údajům, jsou
vázáni mlčenlivostí. Povinnost mlčenlivosti trvá i po skončení závazkových
vztahů.
Veškeré
subjekty, kterým mohou být osobní údaje zpřístupněny, mají povinnost
respektovat práva subjektů osobních údajů na ochranu soukromí a postupovat
podle platných právních předpisů týkajících se ochrany osobních údajů.
Osobní
údaje nejsou předávány jiným osobám, pokud povinnost jejich předání orgánům,
úřadům či institucím není správci uložena zvláštním právním předpisem nebo
pokud neposkytl subjekt údajů souhlas s takovým předáním.
Osobní
údaje jsou zpracovávány výhradně v rámci Evropské unie nebo v zemích, které
zajišťují odpovídající úroveň ochrany na základě rozhodnutí Evropské komise.
8
Práva subjektů osobních údajů
Subjekt
osobních údajů má v rozsahu stanoveném nařízením následující práva:
·
Právo na přístup k osobním údajům (čl. 15
nařízení), kdy subjekt osobních údajů má právo vyzvat správce, aby mu potvrdil,
zda o něm zpracovává osobní údaje, případně dále jakým způsobem jsou osobní
údaje zpracovávány, jejich rozsah a účel zpracování.
·
Právo na opravu či doplnění svých osobních
údajů (čl. 16 nařízení), které jsou nepřesné, shledává je neúplnými,
neaktuálními nebo došlo k jejich změně.
·
Právo na výmaz osobních údajů neboli právo být
zapomenut (čl. 17 nařízení), kdy subjekt osobních údajů může požádat o vymazání
veškerých osobních údajů ze systému správce i ze systému všech zpracovatelů a
záloh. Výmaz lze provést pouze u těch osobních údajů, u kterých je dán alespoň
jeden z důvodů vymezených v čl. 17 nařízení. Výmaz nelze provést, pokud ke
zpracování dochází na základě zákona (např. v souvislosti s vedením
účetnictví). O dokončení výmazu je subjekt osobních údajů informován emailem či
jiným dohodnutým způsobem.
·
Právo na omezení zpracování (čl. 18 nařízení),
které je možné využít v případě, kdy se vlastník osobních údajů domnívá, že
jsou zpracovávány jeho nepřesné údaje, je s nimi nakládáno nezákonně nebo pokud
byla vznesena námitka proti zpracování.
·
Právo na přenositelnost údajů (čl. 20
nařízení)
·
Právo vznést námitku (čl. 21 nařízení)
·
Právo kdykoli odvolat souhlas, aniž je tím
dotčena zákonnost zpracování založená na souhlasu uděleném před jeho odvoláním
(čl. 7 nařízení)
·
Právo podat stížnost u Úřadu na ochranu
osobních údajů (čl. 77 nařízení), pokud se subjekt údajů domnívá, že s jeho
osobními údaji není zacházeno v souladu s právními předpisy. V takovém případě
budeme rádi, pokud budete nejprve kontaktovat nás, abychom se záležitost pokusili
vyřešit k oboustranné spokojenosti.
Žádost
k uplatnění práv subjektu údajů může být doručena:
a)
poštou s úředně ověřeným podpisem,
b)
osobně, přičemž subjekt údajů je povinen prokázat svoji totožnost předložením
průkazu totožnosti
c)
e-mailem se zaručeným elektronickým podpisem na info@vratnice1.cz.
Lhůta
na zpracování žádosti:
Žádost
bude zpracována do jednoho měsíce od jejího obdržení. Lhůtu lze v případě
potřeby a s ohledem na složitost a počet žádostí prodloužit o další dva měsíce.
O prodloužení lhůty bude subjekt údajů ze strany správce informován, a to
včetně důvodů vedoucích k prodloužení.
9
Automatizované rozhodování
Správce
osobních údajů neprovádí automatizované rozhodování bez vlivu lidského
posouzení s právními účinky pro subjekty údajů.
Zásady
zpracování osobních údajů jsou platné od 25.5.2018.